loading...
زندگیت رو با ایده های مختلف دگرگون کن
doyayekasbokar بازدید : 29 سه شنبه 14 تیر 1401 نظرات (0)

قبل از شروع باید همه جوانب موضوع را در نظر بگیرید، از شرایط و قوانین کشورمان برای راه اندازی و توسعه کسب و کارهای جدید آگاه باشید و سختی ها و محدودیت های این راه را به خوبی بشناسید. تعداد زیاد متقاضیان وام های کارآفرینی و شرایط سخت اخذ این وام ها، مراحل اداری و نیاز به مستندسازی مدارک لازم برای کارآفرینی و نامشخص بودن دریافت حمایت های دولتی از جمله مواردی است که باید از آن آگاه باشید و آمادگی لازم را داشته باشید. برای مواجه شدن با آنها

1) املاک و مستغلات

تا زمانی که یک کشور شروع به توسعه کند، بیشتر زمین های آن برای کشاورزی استفاده می شود و پوشش جنگلی آن کشور دست نخورده باقی می ماند. اما با توسعه و رشد کشور، زمین های کشاورزی و جنگل ها به جاده، راه آهن، مناطق مسکونی و شهرک های صنعتی تبدیل می شوند. بنابراین زمینی که قبلاً بی ارزش بوده، ناگهان تبدیل به سرمایه و ملک می شود و قیمت زمین افزایش می یابد.

خرید و فروش زمین و ملک یکی از بهترین ایده های پولساز است. زمین ارزان در اطراف کارخانه های تازه تاسیس و مناطقی که احتمال توسعه آنها در آینده وجود دارد بخرید. در آینده با ساخت شهرک های تجاری، صنعتی و مسکونی در این زمین ها و یا با فروش و اجاره آنها درآمد خوبی کسب خواهید کرد.

در مناطقی مانند اطراف شهرهای بزرگ و صنعتی که تقاضا برای زمین های مسکونی و تجاری زیاد است، دولت حمایت و تسهیلات مالی خوبی را برای مالکان فراهم می کند. بسیاری از میلیاردرهای امروزی ایران با خرید و فروش زمین ثروتمند شده اند.

2) صنعت دارو و درمان

مشاغلی مانند پزشکی و ارائه خدمات پزشکی در عین افتخار، تجارت محسوب می شود. فروش لوازم بهداشتی و دارویی یکی از ایده های پولساز در ایران و سایر کشورهای در حال توسعه است. با توجه به پایین بودن سطح بهداشت در کشورهای در حال توسعه، تقاضا برای دارو و اقلام بهداشتی در این کشورها بسیار زیاد است. این میزان تقاضا در کشورهای در حال توسعه مزایای قابل توجهی را برای مشاغل مراقبت های بهداشتی به همراه دارد.

راه اندازی فروشگاه های مراقبت های بهداشتی و ساخت مراکز درمانی و بیمارستان ها از جمله ایده های پول ساز در کشورهایی مانند ایران است. در این کشورها، بسیاری از مردم با وجود هزینه های بالا، مراکز درمانی خصوصی را به بیمارستان های دولتی ترجیح می دهند.

3) تحصیلات

ارائه خدمات در بخش آموزش در کشورهای در حال توسعه پتانسیل بالایی برای رشد و توسعه دارد. در ایران خانواده ها برای پیشرفت تحصیلی فرزندان خود هزینه های زیادی می پردازند. گزینه های زیادی برای شروع یک شغل در آموزش و پرورش وجود دارد. راه اندازی مهدکودک ها، خوابگاه های دانش آموزی، کتابفروشی ها و موسسات آموزشی از جمله کارهایی است که می توانید در زمینه آموزش انجام دهید. مدت هاست که بازار کنکور و آزمون های مختلف زبان و استخدامی در کشور ما رونق گرفته است.

سرمایه گذاری در این زمینه آینده روشنی دارد. اکثر موسسات آموزشی کشور ما نه تنها شکست می خورند، بلکه روز به روز بر تعداد شعب خود افزوده می شوند. این پیشرفت حکایت از سود پنهان در این تجارت دارد.

4) صنعت پارچه و نساجی

افزایش درآمد و رفاه جامعه در ظاهر و نوع پوشش افراد آن جامعه نمود پیدا می کند. در کشورهای در حال توسعه، پوشیدن لباس های خوب و باکیفیت نشانه بهبود رفاه و افزایش درآمد است. قشر پردرآمد جامعه در کشورهای در حال توسعه تمایل به پوشیدن لباس های خوب و باکیفیت دارند. بنابراین تقاضا برای پارچه و پوشاک در این کشورها رشد قابل توجهی دارد.

با توجه به تقاضا و نیاز دائمی بازار، صنعت نساجی به این راحتی دچار رکود نمی شود و همیشه در حال پیشرفت است. با توجه به افزایش علاقه به مد و لباس در کشورهای در حال توسعه، افتتاح فروشگاه های زنجیره ای پارچه و فعالیت در این زمینه یکی دیگر از ایده های پول ساز در ایران خواهد بود.

5) ساخت و ساز و پیمانکاری

نیاز شدید کشورهای در حال توسعه به ایجاد زیرساخت ها، فرصتی طلایی برای پیمانکاران و سازندگانی است که توانایی ایجاد زیرساخت های مختلف را دارند. شرکت های ساخت و ساز محلی و پیمانکاران می توانند در پروژه های دولتی سودآور مانند ساخت جاده ها، آزادراه ها و پل ها شرکت کنند.

همکاری در پروژه های بزرگ به عنوان پیمانکار سود خوبی برای شما به همراه خواهد داشت. با توجه به اینکه توسعه زیرساخت ها یکی از اهداف اصلی توسعه در ایران است، دولت بودجه های کلانی را برای پروژه های عمرانی در نظر می گیرد. اگر رشته پیمانکاری یا پیمانکاری هستید، این گزینه برای شما مناسب است.

6) تهیه غذا و رستوران

صنعت غذا در کشورهای در حال توسعه کشش و تقاضای بالایی دارد، زیرا مردم این کشورها با افزایش درآمد خود تمایل زیادی به مصرف غذاهای رستورانی و آماده نشان می دهند. با رشد کشور، صنایع غذایی و به ویژه رستوران ها نیز رشد می کنند. راه اندازی رستوران های خوب و تهیه غذاهای باکیفیت و لذیذ با قیمت های مناسب در شهرهای بزرگ کاری سودآور است و درآمد زیادی دارد.

7) صنعت مد و زیبایی

استفاده از لوازم آرایشی و خدمات زیبایی در کشورهای در حال توسعه زیاد است. کشور ما نیز از این قاعده مستثنی نیست. مردم کشورهای در حال توسعه بخش قابل توجهی از درآمد خود را صرف خرید لوازم آرایشی و بهداشتی می کنند. موفقیت و فروش بالای برندهای جهانی لوازم آرایشی در کشورهای در حال توسعه نمونه ای از این ادعاست. تولید لوازم آرایشی، افتتاح سالن‌ها و کلینیک‌های زیبایی زنانه و مردانه، مراکز ماساژ و اسپا و ایجاد فروشگاه‌های لوازم آرایشی از جمله کسب‌وکارهای پول‌ساز در حوزه زیبایی است. برخلاف تصور رایج، مشتریان این مشاغل محدود به زنان نیستند. امروزه استفاده از محصولات و خدمات زیبایی و مراقبتی در بین آقایان نیز رواج یافته است.

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 257
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 19
  • آی پی دیروز : 26
  • بازدید امروز : 23
  • باردید دیروز : 100
  • گوگل امروز : 1
  • گوگل دیروز : 4
  • بازدید هفته : 191
  • بازدید ماه : 559
  • بازدید سال : 5,303
  • بازدید کلی : 27,007