loading...
زندگیت رو با ایده های مختلف دگرگون کن
doyayekasbokar بازدید : 65 دوشنبه 14 شهریور 1401 نظرات (0)

کارآفرینی با سرمایه کم؛ 25 شغلی که با 1.5 میلیون می توان راه اندازی کرد

آیا واقعاً کسب و کارهایی وجود دارند که بتوان با کمتر از 1500000 تومان راه اندازی کرد؟ بله، با فناوری های دیجیتال امکان کارآفرینی با سرمایه کم وجود دارد. اولین کسب و کار را می توان با پول کم یا بدون پول راه اندازی کرد و امکان پیشرفت را داشت.

مشاغل آنلاین یکی از مشاغلی است که با کمتر از 1500000 تومان می توان شروع کرد، اما تعداد مشاغلی که با این هزینه می توانید شروع کنید ممکن است شما را شگفت زده کند! حتی برخی از این مشاغل به جز وقت شما نیازی به سرمایه ندارند.

نکته اصلی این است که کم هزینه ترین راه را برای فروش پیدا کنید و از سود خود برای مرحله بعدی استفاده کنید. برخی از کارآفرینان با استفاده از این فرمول بدون کمک دیگران میلیون ها درآمد کسب کرده اند.

این معمولاً شامل راه اندازی یک کسب و کار خانگی است و مانند همه ایده های تجاری عالی، با رفع نیاز شروع می شود. حتی اگر می‌خواهید چیزی بفروشید، منطقه‌ای را پیدا کنید که کمتر از آن استفاده می‌شود و بهترین خدمات را در آن منطقه ارائه دهید.

با کمترین سرمایه چه کنیم؟

این ایده ها نیاز به کمی زمان، صبر و برنامه ریزی دارد. با کمی تلاش می توانید با این ایده ها شروع کنید و سرمایه خود را افزایش دهید.

1- قطعات کارکرده خودرو

برای نشان دادن طیف کارهایی که با کمتر از 1500000 تومان می توان انجام داد، از چیزی غیرممکن شروع می کنیم. به عنوان مثال می توانید قطعات دست دوم و دست دوم خودروی خود را در سایت های مختلفی مانند سایت ترومپت، دیوار و ... قرار داده و به فروش برسانید، با خرید و فروش قطعات دست دوم خودروهای سواری و حتی کامیون (بزرگ) می توانید افزایش دهید. سرمایه اندک خود را انجام دهید و با پیشرفت کار خود یک وب سایت برای کسب و کار خود ایجاد کنید.

2- محصولات الکترونیکی کلیک بانک

برای راه اندازی یک تجارت محصولات دیجیتال بدون سرمایه گذاری، می توانید یک حساب کاربری در ClickBank.com به صورت رایگان باز کنید و برخی از محصولات خود را در صفحه فیس بوک، اینستاگرام یا وبلاگ خود تبلیغ کنید. شما که خارج از کشور هستید خیلی راحت می توانید وارد این سایت شوید.

وقتی مقداری کارمزد دریافت کردید، با پرداخت 50 دلار (معادل تقریباً 700000 تومان) حساب فروشنده باز کنید. آن را درست کنید که به خوبی می دانید و سپس می توانید بلافاصله فروش خود را شروع کنید.

بانک کلیک 1 دلار (معادل 14000 تومان) به اضافه 7.5 درصد از هر فروش دریافت می کند، اما شما قیمت را تعیین می کنید و تصمیم می گیرید که چه درصدی از فروش خود را می خواهید با هزاران عضوی که می توانند محصولات شما را بفروشند به اشتراک بگذارید. شوید (قیمت معمول 50%).

برخی از فروشندگان ادعا می کنند که با فروش از طریق کلیک بانک ده ها میلیون دلار درآمد کسب کرده اند.

3- کتاب های دست دوم

قیمت کتاب‌های درسی را در حراجی‌های دست دوم و بازارهای دست دوم بیابید و ببینید خریداران چقدر برای آن‌ها پول می‌پردازند، سپس می‌توانید نصف این قیمت یا کمتر را پیشنهاد دهید. سود حاصل از فروش کتاب های درسی و دانشگاهی زیاد است. اما خریداران آنلاین طیف گسترده ای از کتاب های دست دوم را دوست دارند.

کار دیگری که می توانید انجام دهید خرده فروشی آنها روی دیوار است. این راهی برای شروع بدون سرمایه است.

وقتی یاد می گیرید که چگونه بازار کار می کند، می توانید بیشترین سود را ببرید. به عنوان مثال: می توانید کتاب های ارزان قیمت دست دوم را از سایت های دیگر بخرید و بفروشید و همزمان در سایت های فروش اینترنتی بزرگ بفروشید.

4- رنگ آمیزی خانه

در بسیاری از کشورها برای نقاش شدن نیازی به مجوز ندارید. و اگر با رنگ آمیزی داخلی شروع کنید، می توانید این کار را با حداقل تجهیزات انجام دهید.

همچنین می توانید نکات مفیدی را از ویدیوهای اینستاگرام در مورد نقاشی خانه یاد بگیرید و برخی نیز نقاشی خانه خود را تمرین کنید. با رنگ آمیزی خانه های مختلف شروع کنید و حرفه خود را ارتقا دهید. شما می توانید چند سال دیگر یک شرکت رنگ راه اندازی کنید و پول زیادی به دست آورید.

5- تمیز کردن پنجره ها

یکی دیگر از ایده های تجاری با سرمایه کم که می توانید با کمتر از 1.500.000 تومان شروع کنید، نظافت پنجره است. البته برای نظافت باکیفیت شیشه های فروشگاه های بزرگ ممکن است به تجهیزاتی با قیمت بیش از 1500000 تومان نیاز داشته باشید.

پس از خانه ها و وسایل اولیه شروع کنید و سپس از درآمد خود برای تکمیل تجهیزات خود استفاده کنید.

شما می توانید هر یک از این وظایف را در ویدئوهای مختلف در شبکه های اجتماعی یاد بگیرید.

6- مراقبت از حیوانات خانگی

پت نظار برای یک شب اقامت حدود 200 هزار تومان و قیمت معمول یک ساعت نگهداری از حیوانات خانگی 100 هزار تومان است. می توانید در باشگاه های تربیت حیوانات مانند: سگ و اسب و ... کار کنید.

ابتدا باید با ارائه خدمات خود به دوستان و خانواده شروع کنید و از مزایای آن برای ساخت یک رزومه حرفه ای استفاده کنید.

در نهایت برای افزایش درآمد این شغل به کارمندان یا زیردستان نیاز خواهید داشت. شما همچنین می توانید یک کسب و کار مراقبت از حیوانات خانگی ایجاد و گسترش دهید.

7- تاکسی سرویس

با پلتفرم های مسافربری مانند اسنپ، تپسی و ... می توانید بدون صرف ذره ای هزینه، خودروی خود را به شغل تبدیل کنید.

اگر کسب و کار شما خوب پیش می رود، می توانید با پولی که به دست می آورید، یک سرویس تاکسی دائمی راه اندازی کنید.

البته اگر هدف شما کسب سود بیشتر است، در نهایت باید کارمندان یا زیردستان را استخدام کنید.

8- تدریس خصوصی

تدریس خصوصی نیز از جمله مشاغلی است که با کمتر از 1500000 تومان می توان شروع کرد. در گذشته تدریس خصوصی دشوارتر بود. اما امروزه پلتفرم‌های آنلاین این کار را آسان‌تر از همیشه کرده‌اند.

شما می توانید به دانش آموزان در تحصیل کمک کنید.

و با تدریس خصوصی تا ساعتی 100000 تومان دریافت کنید. پس از آن، مشتریان محلی را جمع آوری کرده و پس از مدتی می توانید تجارت خود را گسترش دهید.

9- خدمات راهنمای گردشگری

اینترنت تا حد زیادی موانع راه اندازی یک کسب و کار را کاهش داده است.

به کارت ویزیت فکر نکنید و سعی نکنید آژانس های مسافرتی را وادار کنید تا خدمات راهنمای تور شما را به دیگران توصیه کنند (حداقل نه در ابتدا). اگر مکانی را به خوبی می شناسید، می توانید به راحتی به عنوان یک تور لیدر به تنهایی کار کنید. هنگامی که یاد گرفتید که چگونه و کسب درآمد کنید، می توانید مسافران مکرر را تشویق کنید که مستقیماً شما (و کارمندان جدیدتان) را معرفی کنند.

10- تنظیم اظهارنامه مالیاتی

چه راهی بهتر (و ارزان‌تر) برای یادگیری شغل از دریافت حقوق برای آموزش؟

در وب‌سایت‌های شغلی، شرکت‌هایی را خواهید یافت که می‌خواهند شما را برای کار آماده‌سازی مالیات (حداقل در فصل مالیات) آموزش دهند. هنگامی که کار را یاد گرفتید، می توانید به تنهایی شروع به کار کنید.

برای کاهش هزینه ها می توانید در منزل شروع به کار کنید و پس از مدتی بدون کمک دیگران دفتری با چند کارمند تاسیس کنید.

11- کف سازی

یکی از ایده های دیگر کارآفرینی با سرمایه کم آموزش زاغل نصبی است. با خرید وسایل کف سازی مانند: پارکت و غیره می توانید به راحتی پارکت را نصب کنید و با گسترش کار خود یک شرکت بزرگ دکوراسیون داخلی راه اندازی کنید.

به دنبال یک شروع کم هزینه باشید و سپس از درآمد خود برای گسترش تجارت خود استفاده کنید.

12- خدمات نظافتی

باز هم به یک نقطه شروع کم هزینه فکر کنید تا هزینه راه اندازی خود را زیر 1500000 تومان نگه دارید. شما می توانید با تمام ابزار و وسایلی که برای نظافت منزل خود استفاده می کنید خانه افراد مختلف را تمیز کنید و سپس سودی را که به دست می آورید در تجهیزات ویژه برای سایر مشتریان سرمایه گذاری کنید. بعد از چند سال می توانید میلیون ها درآمد و تعداد زیادی کارمند داشته باشید.

13- فروش در بازار فروش

بازارهای کک هنوز در بسیاری از شهرها وجود دارد و شما می توانید نزدیکترین آنها را با راهنمای آنلاین پیدا کنید.

اگر بودجه کمی برای شروع دارید، بازاری را پیدا کنید که به شما امکان می دهد روزانه برای مکان پرداخت کنید (قیمت معمولی کمتر از 150000 تومان است). زمانی که در بازار کار می کنید، به دنبال مکانی مناسب و کم هزینه باشید که بتوانید سود حاصل از فروش خود را در آن سرمایه گذاری کنید.

14- فروش اجناس دست دوم

هرکسی می تواند اقلامی را که نمی خواهد مانند: وسایل منزل، تلفن همراه، لوازم خانگی، لباس و غیره را در سایت دیوار قرار دهد.

با فروش چیزهایی که نمی خواهید شروع کنید. با درآمدی که به دست می آورید می توانید موقعیت مناسبی پیدا کنید. به عنوان مثال: برخی از فروشندگان در حراج اقلام خانگی یا مغازه های دست دوم، اجناس ارزان قیمتی را می خواهند که بتوانند دوباره بفروشند.

15- صابون خانگی

اگر می‌توانید دستورالعمل‌های آموزش صابون‌سازی آنلاین را بخوانید و دنبال کنید، می‌توانید اطلاعات اولیه درباره صابون‌سازی را کسب کنید. این کار به برخی مواد و ابزار نیاز دارد. برای تهیه صابون باید روغن های مختلف را با صابون و رایحه مخلوط کنید. قالب 12 تایی صابون را می توانید در سایت های مختلف با قیمت کمتر از 200 هزار تومان خریداری کنید.

البته، شما نمی توانید با صابون های کارخانه ای رقابت کنید. بنابراین شما باید محصولات خاصی بسازید. به عنوان مثال: استفاده از یک رایحه یا بسته بندی جدید و خالص و بازاریابی خلاقانه ممکن است به شما کمک کند. ابتدا می‌توانید صابون‌های خود را به دوستان خود بفروشید یا یک غرفه در بازارهای کوچک یا نمایشگاه‌های صنایع دستی ایجاد کنید.

برخی افراد سرگرمی صابون سازی خود را به یک تجارت چند صد میلیونی تبدیل کرده اند.

16- تحویل غذا

اگر ماشین دارید، می توانید شروع به تحویل غذا کنید. وقتی شرکت‌های بزرگ نمی‌توانند غذا را در مقیاس بزرگ تحویل دهند، راه برای پیک‌هایی با تجربه کمتر باز می‌شود.

برای اینکه از این کار سود خوبی داشته باشید و همچنین برای مشتریان مقرون به صرفه باشید، باید منطقه محدودی را برای تحویل انتخاب کنید. شما می توانید با مراجعه به ساکنان یک مجتمع شروع کنید و قول دهید که فقط دو روز در هفته تحویل بگیرید تا بتوانید سفارشات خود را در سریع ترین زمان ممکن تحویل دهید.

برای سهولت در دریافت پول، کارتخوان تهیه کنید. این کارت خوان به تلفن همراه شما متصل است و با هر بار کشیدن کارت، بدون هیچ هزینه پنهان، درصد کمی از پول شما را بابت مالیات بر ارزش افزوده کسر می کند.

17- خدمات روزانه و خانگی

سرویس روزانه، کارهای مربوط به تحویل غذا یا بالعکس است. باز هم، اگر ماشین دارید، آماده انجام این کار هستید. برخی از افراد معمولاً به کسی نیاز دارند که سگشان را راه بیاندازد یا سالخورده و تنها هستند و به کسی نیاز دارند که خریدشان را انجام دهد.

برای شروع کار، بدون هیچ هزینه ای روی صفحات مجازی کار کنید. همچنین می توانید آگهی خود را در سایت شیپور درج کنید. این سایت مانند پیوندی است بین افرادی که نیاز به انجام کار دارند و کسانی که مایل به انجام آن در ازای پرداخت هزینه هستند. با هزینه کم در این سایت ثبت نام می کنید و دیگر (حداقل در ابتدا) نیازی به صرف هزینه برای تبلیغات ندارید.

ممکن است در طول این کار موقعیت مناسبی برای خود پیدا کنید که سودآور نیز باشد. به عنوان مثال: اگر تماس‌های زیادی برای بردن حیوانات خانگی به دامپزشکی دریافت می‌کنید، می‌توانید کسب‌وکار خود را به یک سرویس تاکسی حیوانات خانگی تغییر دهید.

18- تربیت سگ

تربیت حیوانات به خصوص سگ یکی دیگر از ایده های تجاری با سرمایه کم است. برای این کار به تجربه نیاز دارید. شما می توانید مهارت های خاصی را از طریق ویدیوهای زیادی که در وب سایت ها و وب سایت های مختلف در مورد آموزش سگ وجود دارد به دست آورید. کار در فروشگاه حیوانات خانگی نیز به شما کمک می کند و می توانید تجربه کسب کنید و درآمد کمی کسب کنید.

برای کاهش هزینه ها می توانید کار خود را در خانه شروع کنید. صاحبان حیوانات خانگی می توانند آنها را به خانه شما بیاورند. برای کسب شهرت، سگ های دوستان را به صورت رایگان یا با تخفیف آموزش دهید تا رزومه خود را در شبکه های اجتماعی قرار دهند.

19- عرضه مستقیم محصولات

چیزی که آن را جذاب می کند این است که هزینه راه اندازی بالایی ندارد و نیاز به سرمایه زیادی برای کالا ندارد. شما می توانید محصولات را به صورت آنلاین بفروشید، پرداخت را دریافت کنید، به تولیدکنندگان پرداخت کنید و به آنها اجازه دهید محصولات شما را ارسال کنند، حتی اگر دوست دارید می توانید از لوگوی شرکت خود استفاده کنید.

بسیاری از تامین کنندگان مستقیم محصولات آنلاین وجود دارد. برخی از آنها محصولات مختلفی را ارائه می دهند. اما اگر می‌خواهید در یک محصول یا خط تولید تخصص داشته باشید، می‌توانید تولیدکننده‌ای پیدا کنید که محصولات را مستقیماً عرضه می‌کند (حتما تحقیق کنید و مطمئن شوید که یک شرکت معتبر هستند).

یکی از راه های فروش محصولات از طریق وب سایت است، اگرچه این تنها راه نیست. همچنین می توانید محصولات را در سایت های حراج مانند دیوار و سایر صفحات مجازی به فروش برسانید.

20- مدیریت رسانه های اجتماعی

کسب و کارها برای مدیریت حضور خود در رسانه های اجتماعی به کمک نیاز دارند.

مخصوصاً برای افزایش آگاهی شرکت ها و تبلیغ محصولات خود باید در اینستاگرام و فیسبوک پست بگذارند. احتمالاً قبلاً می دانید که چگونه از اینستاگرام و بسیاری از رسانه های اجتماعی دیگر استفاده کنید.

با آموزش های آنلاین ما کمی بیشتر در مورد نحوه تبدیل شدن به یک مشاور رسانه های اجتماعی بیاموزید. سپس با همه کسانی که می شناسید تماس بگیرید و بپرسید که آیا به این خدمات ارزشمند نیاز دارند یا خیر. شما باید دیگران را برای گسترش کسب و کار خود استخدام کنید تا بتوانید خودتان روی جذب مشتری تمرکز کنید.

شروع کار رایگان است.

21- دستیار مجازی

اگر تلفن همراه، کامپیوتر و دسترسی به اینترنت دارید، می توانید یک دستیار مجازی شوید. این یکی از مشاغل جدید و پرطرفدار است که می توانید با کمتر از 1500000 تومان آن را راه اندازی کنید.

این ممکن است برای هر مشتری متفاوت باشد. اما ممکن است شامل تهیه گزارش، تحقیق، ویرایش، مدیریت رسانه های اجتماعی، برنامه ریزی قرار ملاقات و بسیاری از خدمات دیگر باشد.

البته اگر می خواهید بیشتر از درآمد شغلی آزاد کسب کنید، باید بعد از مدتی کارمند استخدام کنید.

22- بازیافت ضایعات فلزی

بازیافت ضایعات فلزی یک تجارت با سرمایه کم است. برای شروع یک کسب و کار بازیافت ضایعات فلزی، احتمالا فقط به یک پارکینگ و یک انبار نیاز دارید. این کار یکی از مشاغلی است که با کمتر از 1500000 تومان می توان شروع کرد.

آهن، مس و آلومینیوم متداول ترین فلزات با ارزش هستند و هر محله ای به یک یا چند خریدار ضایعات فلزی نیاز دارد. وقتی اولین فروش خود را انجام دادید، محصولات جدید را جایگزین کنید.

23- مشورت

اگر در مورد موضوع خاصی اطلاعات کافی دارید تا به دیگران در مورد آن مشاوره بدهید، اما پول کافی برای راه اندازی یک کسب و کار مشاوره ندارید، به هر حال یکی را شروع کنید!

خرید کارت ویزیت 400000 تومانی از تولید کننده ارزان قیمت. برای سال اول کار خود یک وب سایت با دامنه و پکیج میزبانی وب 1.000.000 تومان تهیه کنید.

هنگامی که تعدادی مشتری پیدا می کنید که ارزش کار و دانش شما را می دانند، می توانید بخشی از سود را برای راه اندازی شرکت مشاوره خود خرج کنید.

24- طراحی لوگو

یکی دیگر از ایده های تجاری با سرمایه کم طراحی لوگو است. اگر به هنر علاقه دارید، طراحی لوگو کار نسبتا آسانی برای شروع است. شما می توانید به سطح بالای جامعه خدمت کنید. طراحی لوگوهای بسیار خاص یا لوگوهای ارزان قیمت که ابتدا با قالب طراحی شده و سپس به سلیقه مشتری اصلاح می شوند.

یکی از ساده ترین راه ها برای شروع این کار، سایت «پونیشا» است. با مراجعه به صفحه طراحان لوگو در این وب سایت، دامنه این کار را خواهید دید. طراحان برتر لوگو بیش از 6000 بازدید از مشتریان دارند. خدمات اضافی راهی برای کسب درآمد بیشتر است.

اولین فروش خود را بدون سرمایه یا با سرمایه کم انجام دهید و سپس از سود حاصل از فروش خود برای گسترش تجارت استفاده کنید. به این ترتیب با کمتر از 1500000 تومان می توانید شروع به کار کنید.

25 - باریستا در کافه ها

همکاری با کافه ها به عنوان باریستا می تواند یکی از ایده های جالب و سودآور باشد. می توانید ابتدا با هزینه کم این حرفه را یاد بگیرید و یا حتی به عنوان کارآموز در کافی شاپ مشغول شوید و پس از آموزش و حرفه ای شدن در کافه های بزرگ استخدام شوید و حقوق ماهیانه دریافت کنید.

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 257
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 10
  • آی پی دیروز : 9
  • بازدید امروز : 70
  • باردید دیروز : 13
  • گوگل امروز : 1
  • گوگل دیروز : 3
  • بازدید هفته : 138
  • بازدید ماه : 506
  • بازدید سال : 5,250
  • بازدید کلی : 26,954