loading...
زندگیت رو با ایده های مختلف دگرگون کن
doyayekasbokar بازدید : 78 سه شنبه 03 تیر 1399 نظرات (0)

9 قدم برای شروع یک تجارت در چین به عنوان یک خارجی

طبق مک کینزی ، چین افزود: "معادل کل اقتصاد استرالیا با تولید ناخالص داخلی آن" تنها در سال 2019. چین همچنین تلاش می کند تا هماهنگی خود را برای گشودن اقتصاد خود برای بازیکنان خارجی انجام دهد ، که تخمین زده می شود 10-20٪ از بازار چین را در سال 2020 بدست آورند.

اما خارجی ها قبل از اجاره فضای اداری باید تحقیقات خود را انجام دهند. شروع یک تجارت در چین متفاوت از کشورهایی است که می توان گفت ، ایالات متحده است. متوجه خواهید شد که دولت بیشتر درگیر در دنیای تجارت است - و ممکن است کمی بیشتر مستندات وجود داشته باشد.

 

حتی اگر ممکن است مجبور شوید از چند حلقه دیگر پرش کنید ، متوجه خواهید شد که چین یکی از سریعترین و با ارزش ترین محیط های کسب و کار در جهان است.

 

در ادامه بخوانید تا 9 مرحله برای شروع یک تجارت در چین به عنوان یک خارجی ، از انتخاب یک مکان تا استخدام اولین کارمندان خود را کشف کنید.

 

یک مکان تجاری انتخاب کنید

قبل از شروع کار در چین ، باید تصمیم بگیرید که می خواهید تجارت شما در کجا واقع شود. چین کشوری بزرگ و رو به رشد است و مراکز تجاری جدید هنوز در حال ظهور هستند. با این حال ، شما ممکن است بخواهید روی شهرهایی که در حال حاضر مراکز تجاری شلوغ هستند ، مانند شانگهای ، پکن ، گوانگژو (سابقاً کانتون) تمرکز کنید.

 

شانگهای به دلیل قدرت خاص خود ، یک انتخاب محبوب است. دولت در واقع تجارت و نوآوری خارجی را ترغیب می کند. به عنوان مثال ، منطقه تجاری تجارت آزاد شانگهای (120 کیلومتر مربع) (FTZ) به بسیاری از مشاغل خارجی اجازه می دهد تا بدون پرداخت هرگونه مالیات به طور معمول ، فعالیت کنند. صنایع کمتری از سرمایه گذاری خارجی محدود هستند. دولت برخی از کنترل های اداری را که در شهرهای دیگر وجود دارد ، آرام می کند. اجاره دفتر آسانتر است و از کیفیت بالاتری نیز برخوردار است که ممکن است در شهرهای کمتر مستقر باشد.

 

در حالی که شانگهای ممکن است مکان خوبی برای اکثر شرکتهای خارجی باشد ، تصمیم نهایی شما به نیازهای تجاری خاص شما بستگی دارد. قبل از تصمیم نهایی خود ، عوامل اصلی مانند:

 

  • استخرهای استعدادی
  • نزدیکی با شرکای تجاری
  • نیازهای لجستیکی (بنادر و غیره)
  • مقررات دولت محلی
  • فرهنگ محلی را تخفیف نکنید. وقتی در چین شروع به کار اقتصادی می کنید ، یک محیط استقبال مانند آن در شانگهای می تواند به معنای تفاوت بین یک سرمایه گذاری موفق و یک فلاپ باشد.
  • از PEO - کارفرمای ضبط استفاده کنید

قبل از انتخاب یک ساختار قانونی برای تجارت جدید خود ، گزینه های دیگری را در نظر بگیرید. به دلیل سیاست های سختگیرانه دولت چین ، شروع یک تجارت در چین به عنوان یک خارجی می تواند وقت و هزینه زیادی را مصرف کند. اگر تصمیم دارید تجارت خود را با یک ساختار قانونی رسمی ادغام کنید ، این روند ماه ها طول می کشد.

 

اگر تصمیم دارید تجارت خود را در چین با کمک یک سازمان استخدام حرفه ای محلی (PEO) / کارفرمای ضبط (EOR) ، مانند New Horizons Global Partners آغاز کنید ، می توانید در روزها فعالیت خود را شروع کنید.

 

خدمات PEO New Horizons در چین به شرکتهای خارجی بدون اشخاص محلی یا منافع کمک می کند تا مستقیماً استعدادهای محلی چینی را استخدام کنند. آنها به عنوان کارفرمای ثبت کارمندان محلی عمل می کنند و مدیریت نیروی کار شرکت شما را ساده می کنند. آنها حتی کلیه بدهیهای اشتغال محلی را جذب می کنند و به شما این امکان را می دهند که در چین تجارت کنید بدون خطر مجازات مربوط به کارمندان.


 

برای استخدام کارمندان چینی از آژانس استخدام استفاده کنید

هنگام راه اندازی مشاغل در چین ، معمولاً استخدام کارمندان چینی به جای کارمندان خارجی توصیه می شود. کارمندان چینی بازار محلی را بهتر می شناسند. آنها حتی ممکن است قادر به ارائه بینش هایی در مورد بهبود محصولات یا خدمات شما باشند. کارکنان چینی برای پیمایش در تفاوت های فرهنگی که ممکن است انتظار نداشته باشید کاملاً حیاتی است.

 

با این حال ، کارمندان با استعداد چینی همیشه به ویژه در بازار کار فعلی تقاضا دارند. تضمین بهترین استعداد بسیار دشوار است زیرا آنها به طور مداوم با مشاغل جذاب با پیشنهادهای شغلی روبرو می شوند.

 

برای خارجیانی که مشاغل در چین را شروع می کنند ، استفاده از یک آژانس استخدام در چین مانند New Horizons برای شناسایی و تأمین امنیت استعدادهای برتر محلی ، منطقی تر می شود. تیم پرسنلی New Horizons می توانند:

 

  • ایجاد استراتژی های جستجو و توضیحات شغلی
  • بهترین متخصصان محلی را پیدا کنید
  • مصاحبه با کاندیداهای لیست کوتاه
  • تصمیمات استخدام را پیشنهاد کنید
  • کلیه وظایف اداری و حقوقی را که در نتیجه مراحل استخدام به وجود آمده است ، انجام دهید
  • مشاوره در زمینه نگهداری کارمندان را ارائه دهید
  • حقوق و دستمزد کارمندان و مزایای دیگر را مدیریت کنید

داشتن کارمندان محلی از ابتدا می تواند یک تغییر دهنده بازی برای برند شما باشد و استفاده از آژانس کارمندان محلی New Horizons بهترین راه برای تأمین سریع کارمندان درجه یک چینی برای تجارت شما سریع است.

 

یک ساختار قانونی را انتخاب کنید

اگر تصمیم دارید از یک PEO صرفنظر کنید و مشاغل خود را در آن گنجانید ، انتخاب یک ساختار قانونی اولین قدم است. بسیاری از ساختارهای تجاری مختلف هنگام شروع کار در چین وجود دارد ، اما تنها یک ، WFOE ، انعطاف پذیری موردنیاز شما را امکان پذیر می کند. پس از تصمیم گیری در مورد یک ساختار قانونی ، با تصمیم دیگری مانند تصمیم گیری در مورد حداقل سرمایه ثبت شده ، روبرو می شوید.

 

شرکتهای کاملاً خارجی

تصدی کاملاً خارجی (WFOE) کاری است که توسط طرفهای خارجی و بدون دخالت مستقیم یک سرمایه گذار چینی تأسیس شده است. WFOE ها می توانند در سراسر چین فعالیت های سودآوری داشته باشند و کارمندان محلی و خارجی را استخدام کنند. به دلیل این قابلیت های انعطاف پذیر که نیاز به اپراتورهای شخص ثالث (توزیع کنندگان ، واردکنندگان ، کارخانه ها و غیره) را محدود می کند ، WFOE ها معروف ترین ساختار قانونی برای شرکت های خارجی هستند....

این زمان خوبی برای برنامه ریزی روند اشتغال و گردش کار عملیاتی شما است. آیین نامه استخدام را با وکیل چینی و شریک مشاور خود مرور کنید. شما همچنین ممکن است مشاوره استخدامی را از کارشناسان محلی New Horizons دریافت کنید ، که می توانند به شما در فراهم کردن زمینه برای فرهنگ دفتر پر رونق و حتی در مراحل بعدی استخدام پرش از راه کمک کنند.

 

پس از اتمام ، برنامه كاری شما توسط دولت تصویب می شود. شما باید به دستورالعمل هایی که شما تدوین کرده اید پایبند باشید - یا از مجازات های جریمه یا مجازات های دیگر توسط دولت چین ریسک کنید.

 

با توجه به این محدودیت ، شما می خواهید یک برنامه تجاری ایجاد کنید که آنقدر گسترده نباشد که رد شود. با این حال ، برنامه شما نباید آنقدر خاص باشد که اگر می خواهید بعداً گسترش پیدا کنید ، تجارت شما را به هم گره بزند.

 

حساب بانکی باز کن

افتتاح حساب بانکی یک ضرورت است ، به خصوص اگر تجارت شما به عنوان WFOE ثبت شده باشد. اگر مشاغل شما درج نشده است ، می توانید انواع مختلفی از حسابهای غیر مقیم مانند حساب بانکی را برای افراد خارجی باز کنید.

 

تنظیم حساب بانکی می تواند مشکل باشد. جزئیات مورد نیاز برای ارائه متفاوت است از شهر به شهر دیگر ، بنابراین قبل از شروع به کار برای تنظیم یک حساب کاربری در نظر بگیرید. با این حال ، برخی از الزامات ثابت است. هنگام راه اندازی حساب بانکی خود ، می توانید انتظار داشته باشید که:

 

  • اثبات ثبت نام مشاغل ، مانند مجوز تجاری معتبر ، گواهی کد شرکت ، گواهی ثبت مالیات یا اساسنامه
  • لیستی از اسامی کارگردانان
  • ریز ریز کردن شرکت (مهر یا تمبر)
  • شناسه معتبر برای نمایندگان قانونی شرکت (افسران مسئول ، مدیران و سهامداران اصلی)
  • ساختار شرکت و جزئیات مالکیت
  • تأیید دولت ضبط شده برای سرمایه گذاری شما

گزینه های رایج بانکی شامل Hang Seng Bank ، ICBC ، Bank of China است. حتی می توانید بانکی را انتخاب کنید که برای شما آشنا باشد. بسیاری از بانکهای خارجی حضور چینی دارند. به عنوان مثال ، شرکتهایی مانند HSBC ، Citibank ، Standard Chartered و Bank of America حضور بزرگی در چین دارند و مورد اعتماد افراد بازرگان خارجی و چینی نیز قرار دارند. اگر قبلاً در یکی از این بانک ها حساب داشته باشید ، ممکن است این امکان را به شما بدهد که آن را به یک شعبه چینی انتقال دهید.

 

با توجه به مشکل در افتتاح حساب بانکی به عنوان یک خارجی در چین ، ممکن است بخواهید از تیم مشاوره New Horizons کمک بگیرید. درنهایت ، داشتن حساب بانکی محلی روند انجام تجارت در چین را ساده تر می کند. با داشتن حساب بانکی قابل اعتماد ، شفافیت بیشتری در معاملات روزانه خود خواهید داشت. (و شروع یک تجارت در چین بسیار ساده تر خواهد بود.)

 

  • با آژانس مشاوره ورود به بازار کار کنید
  • بازار چین پاداش دارد ، اما بسیار پیچیده است ، به خصوص برای یک خارجی.

 

مهم نیست که آیا شما برای مدیریت مشاغل چینی خود از خدمات PEO استفاده می کنید یا شرکت خود را با یکی از ساختارهای رسمی رسمی ادغام می کنید ، می خواهید از خدمات مشاوره بازار New Horizons برای کمک به شما در تهیه یک برنامه استراتژیک ورود به بازار کمک بگیرید. شروع یک تجارت در چین.

 

به عنوان یک شریک مشاور ، New Horizons تجربه فراوانی در کمک به بیگانگان برای شروع فعالیت خود در چین دارد. تیم مشاوره در مورد مقررات و صنایع محلی آگاهی دارد و می تواند به تجارت شما در جهت یابی تفاوت های فرهنگی نیز کمک کند. این عوامل  می تواند به شما کمک کند:

  • بازار فعلی را ارزیابی کنید
  • یک استراتژی ورود به بازار تهیه کنید
  • یک برنامه تجاری بلند مدت ایجاد کنید
  • استراتژی خرید را تعیین کنید
  • انجام نظرسنجی های مربوط به مصرف کننده و مشتری

New Horizons به عنوان یک شریک مشاور برتر ، همه چیز را در مورد شروع یک تجارت در چین و انجام کار در منطقه محلی که شما انتخاب می کنید می داند ، مثل اینکه استعداد محلی کیست ، منبعی را با کمترین قیمت ارزان تهیه می کنید و چگونگی نزدیک شدن یک معامله تجاری

از مالکیت معنوی خود محافظت کنید

سرمایه گذاران خارجی برای اولین بار به ویژه در سرقت از مالکیت معنوی (IP) محتاط هستند. اما تا زمانی که شما اقدامات پیشگیرانه انجام دهید ، می توانید با ارزش ترین دارایی های معنوی خود هنگام شروع کار در چین محافظت کنید. قبل از تکمیل سایر مدارک ، حتماً:

 

علائم تجاری خود را ثبت کنید

چین علائم تجاری ثبت شده در یک کشور دیگر را تشخیص نمی دهد. در واقع ، این یک کشور با پرونده اول است ، به این معنی که اولین کسی که مارک تجاری را ثبت می کند به طور قانونی آن را دریافت می کند. پس از اطمینان از اینکه مارک تجاری شما در حال حاضر در دسترس است ، باید بلافاصله علائم تجاری را ثبت کنید و ثبت اختراعات به زبان چینی را انجام دهید. اگر درخواست شما رد شد ، هنوز می توانید تجدید نظر کنید. دولت تشخیص می دهد:

  • آرم ها و نمادهایی که کالاها یا خدمات خاص را به عنوان متعلق به برند شما متمایز می کنند
  • کلمات ، طرح ها ، نامه ها ، اعداد یا نمادهای سه بعدی که بی نظیر هستند و با تجارت شما در ارتباط هستند
  • ترکیبی از رنگ ها که نشانگر ارتباط با تجارت ، خوب یا خدمات شما است
  • فیلم های مارک تجاری چینی را تماشا کنید

دفتر علائم تجاری چین به طور مرتب برنامه های مارک تجاری را منتشر می کند تا کسب و کارها بتوانند با علائم تجاری که خیلی شبیه به خودشان نیستند مخالف باشند. قبل از تصویب این پرونده ها را رصد کنید و با علائم کلاهبرداری مخالفت کنید.

 

با گمرک چین کار کنید

اگر علائم تجاری و ثبت اختراعات خود را با گمرک چینی ثبت کنید ، می توانند واردات و صادرات محصولات تقلبی را متوقف کنند. اگر از تولید کنندگان متخلف و مکانهای آنها اطلاع دارید ، این به مقامات گمرک چین کمک می کند تا مقصر باشند.

 

درخواست صفحات تاج در صفحات وب چینی

پس از ثبت IP خود ، می توانید از وب سایت های چینی مانند Alibaba ، Taobao و Baidu درخواست کنید تا محصولات تخلف را خراب کنید. با داشتن مستندات مناسب ، این روند حدود یک هفته طول می کشد. تا زمانی که هنگام شروع کار در چین قدم های پیشگیرانه بردارید ، می توانید مالکیت معنوی خود را ایمن نگه دارید.


 

هرگونه کاغذ باقیمانده را روشن کنید

در این مرحله از روند شروع یک تجارت در چین ، شما قبلاً ساختار حقوقی خود را انتخاب کرده اید ، یک برنامه تجاری نوشتید ، کارمندان را استخدام کرده اید و علائم تجاری و حق ثبت اختراع خود را ثبت کرده اید. اکنون زمان آن رسیده است که هرگونه مستندات باقی مانده را تغییر دهید.

آنها می توانند در تعیین شما به شما کمک کنند:

 

  • کدام برنامه های محلی را ممکن است از دست داده باشید
  • آنچه شما برای تأیید نهایی از مقامات دولتی نیاز دارید
  • وقتی می توانید تکمیل مدارک را تخمین بزنید

چرخاندن در مدارک شما ممکن است با چند تعجب همراه باشد. بسته به مکان شما ، یک مقام محلی ممکن است بخواهد نمونه فیزیکی از محصول شما را ببیند یا امکانات خود را مشاهده کند. برای جلوگیری از تاخیر ، زمان بیشتری را از آنچه فکر می کنید در این مرحله از شروع یک تجارت در چین نیاز دارید ، اختصاص دهید. (یا در وهله اول با یک PEO مانند New Horizons کار کنید.)

نتیجه

شروع یک تجارت در چین می تواند یک روند پیچیده باشد ، اما با کمک کمی تحقیق و مشارکت جهانی New Horizons ، شما قادر خواهید بود به سرعت شروع به لذت بردن از مزایای مالی انجام تجارت در چین کنید.

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 257
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 18
  • آی پی دیروز : 9
  • بازدید امروز : 82
  • باردید دیروز : 13
  • گوگل امروز : 1
  • گوگل دیروز : 3
  • بازدید هفته : 150
  • بازدید ماه : 518
  • بازدید سال : 5,262
  • بازدید کلی : 26,966