loading...
زندگیت رو با ایده های مختلف دگرگون کن
doyayekasbokar بازدید : 67 یکشنبه 06 شهریور 1401 نظرات (0)

چگونه از تولید محتوا شروع به کسب درآمد کنیم؟

در نهایت، هر راهی را که برای تولید محتوا انتخاب کنید، در هر پلتفرمی (از جمله شبکه های اجتماعی، پادکست ها، وبلاگ ها و غیره)، باید قبل از شروع به کسب درآمد، مهارت های مهمی را تمرین کنید. مهارت ها و ویژگی هایی که برای کسب درآمد مناسب باید به درستی اجرا شوند.

به گفته هاستینگ تریبونال، در حال حاضر بیش از 500 میلیون پست وبلاگ در اینترنت وجود دارد و هر روز دو میلیون مقاله جدید به این تعداد اضافه می شود! در این کهکشان بی پایان محتوا، راه دیده شدن چیست؟!

برای پاسخ به سوال فوق دو ویژگی بسیار مهم را بررسی می کنیم:

محتوا باید منحصر به فرد باشد

تکرار کاری که بقیه انجام می دهند چه فایده ای دارد؟ پست وبلاگ، محتوایی که بارها در شبکه های اجتماعی تولید شده است، چه ارزش افزوده ای خواهد داشت؟ برای اینکه محتوای شما در این دریای بیکران دیده شود، باید چیزی منحصر به فرد ارائه دهید.

گاهی اوقات منحصر به فرد بودن به معنای اجرای یک ایده کاملا جدید و متفاوت است، اما بیشتر اوقات به معنای بازتولید موضوعاتی است که بارها در مورد آنها به شکلی متفاوت، با ظاهری جدید یا برای مخاطبان متفاوت صحبت شده است.

نتیجه گیری: خلاق باشید!

محتوا باید کیفیت خوبی داشته باشد

کیفیت مطلوب بسته به جایی که محتوا را منتشر می کنید، تعریف متفاوتی دارد. به طور کلی، محتوای با کیفیت، محتوایی است که به خوبی تحقیق شده و به خوبی سازماندهی شده باشد. علاوه بر محتوای باکیفیت، محتوایی است که از عمق خوبی برخوردار است. یعنی جایی که باید در سطح یک تاپیک توضیح داده بشه عمیق نشو و برعکس! مثلا اینستاگرام اکثرا جای طرح مسائل فلسفی و عمیق با زبان جدی نیست! محتوا را به شیوه و لحنی که مخاطب هدف شما دوست دارد ارائه دهید.

تولید محتوای موفق با تداوم امکان پذیر است

اگر هدف شما این است که وارد دنیای تولید محتوا شوید، دو ماه روی آن تمرکز کنید و سپس کسب درآمد کنید، پس راه درستی را انتخاب نکرده اید!

در بیشتر موارد، کسب درآمد از تولید محتوا مستلزم تلاش مستمر و صبر برای مدت زمان نسبتا طولانی است. از تولید محتوا در YouTube گرفته تا تولید پادکست و وبلاگ نویسی، حداقل یک سال طول می کشد تا درآمد کسب کنید.

یعنی باید یک سال بدون انگیزه مالی و فقط علاقه و انگیزه شخصی به طور مستمر محتوا تولید کنید. زیرا تنها با تولید محتوای منظم می توانید مخاطبان وفادار و فالوورهای واقعی داشته باشید.

10 روش مناسب برای کسب درآمد از تولید محتوا

احتمالاً با پلتفرم ها و قالب های مختلف انتشار محتوا آشنایی دارید. اگر محتوای ویدیویی تولید می کنید، دوربین ها و یوتیوب برای انتشار محتوا وجود دارد، اگر پادکست تولید می کنید، پادکست های مختلف از جمله Castbox و Anker، و اگر محتوای متنی تولید می کنید، از زیرنویس اینستاگرام گرفته تا استفاده از وبلاگ شخصی.

اما در نهایت پس از تولید و انتشار محتوا و جذب مخاطب چگونه کسب درآمد کنیم؟ در ادامه راه های کسب درآمد از تولید محتوا را بررسی می کنیم:

یک دوره آموزشی برگزار کنید

پس از شیوع کرونا، رفتار مردم برای شرکت در دوره‌های مختلف تغییر کرد و دوره‌ها و وبینارهای آنلاین بسیار بیشتر از گذشته مورد استقبال قرار گرفت. پس از جذب مخاطب می توانید دوره های آموزشی و وبینارهایی را در موضوعات مختلف که تجربه و دانش کافی در آن دارید برگزار کنید و از این راه کسب درآمد کنید.

تدریس آنلاین می تواند موقعیت شما را به عنوان یک رهبر فکری آنلاین تثبیت کند. چیزی که به شما کمک می کند رابطه عمیق تر، طولانی تر و پایدارتر با مخاطبان خود ایجاد کنید.

علاوه بر این، متوجه خواهید شد که درآمد آموزش آنلاین چقدر می تواند چشمگیر باشد! به عنوان مثال آموزش تولید محتوای رایگان در اینفوگرافیک خودتان نمونه ای از این نوع آموزش است.

تولید محتوای انحصاری

یکی از راه های نسبتاً جدید برای کسب درآمد از طریق تولید محتوا، فروش محتوای انحصاری است. بسیاری از وبلاگ ها، برخی از پادکست ها و کانال های یوتیوب برخی از محتوای خود را به صورت رایگان منتشر نمی کنند و کاربران باید برای دریافت آن هزینه پرداخت کنند.

بنابراین اگر در زمینه های مختلف محتوا تولید می کنید، می توانید از این راه درآمد خوبی داشته باشید.

مراقب باشید که محتوای انحصاری باید کیفیت و عمق بیشتری نسبت به محتوای معمولی که منتشر می کنید داشته باشد تا با کیفیت آنچه ارائه می کنید اعتماد افراد بیشتری را جلب کنید.

با برندها همکاری کنید

اغلب اوقات، یکی از بهترین راه‌های کسب درآمد برای تولیدکنندگان محتوا، همکاری با برندها است.

همیشه برندهایی هستند که مخاطبان هدف خود را با شما به اشتراک می گذارند و دوست دارند پیام خود را از طریق رسانه و پلتفرم شما به گروهی از مخاطبان منتقل کنند.

چه در یک وبلاگ محتوا تولید کنید، چه پادکست بسازید یا در شبکه های اجتماعی مخاطب داشته باشید، همکاری با برندها یکی از راه های درست درآمدزایی خواهد بود.

ارائه خدمات مشاوره ای

اگر در زمینه ای خاص و تخصصی محتوا تولید می کنید، می توانید تجربیات خود را در قالب مشاوره با دیگران به اشتراک بگذارید.

البته لازمه این روش درآمدزایی این است که محتوای خود را با کیفیت بالاتری تولید کنید و به مخاطبان خود نشان دهید که حرفه ای هستید.

در ایران اینفلوئنسرهای متخصص بسیاری به تازگی از این روش درآمدزایی استفاده می کنند و درآمد خوبی دارند.

نکته بسیار مهم این است که بسیاری از افراد فکر می کنند برای کسب درآمد از طریق مشاوره نباید تمام تجربیات و اطلاعات خود را در قالب محتوایی که به صورت روزانه تولید می کنند به اشتراک بگذارند.

در حالی که این روش درآمدزایی ربطی به گرفتن اطلاعات بیشتر از شما ندارد! فردی که می خواهد از شما مشاوره دریافت کند احتمالا مشکل یا چالش خاصی دارد که باید با ایجاد ارتباط مستقیم و عمیق آن را شناسایی کرد.

بنابراین خدمات مشاوره با حفظ بخشی از اطلاعات و عدم ارائه آنها رونق نخواهد داشت و باید بتوانید تخصص و دانش خود را به مخاطبان خود ثابت کنید.

از هنر خود کسب درآمد کنید

شاید تمایلی به همکاری با برندها نداشته باشید و به هر دلیلی فعلا علاقه ای به برگزاری دوره های آموزشی نداشته باشید. خوب ما این موضوع را درک می کنیم!

اما چرا از هنر خود یا چیزی که به آن افتخار می کنید درآمد کسب نکنید؟

اگر عکاس، نقاش یا هر هنرمند دیگری هستید یا به طور کلی فقط یک محصول تولید می کنید، می توانید به راحتی یک فروشگاه اینترنتی راه اندازی کنید و محصول خود را بفروشید.

علاوه بر این قابلیت تبدیل صفحه اینستاگرام به صفحه فروشگاهی محبوبیت بیشتری پیدا کرده و امکانات جذاب مختلفی را در اختیار شما قرار می دهد. بنابراین پس از جذب مخاطب می توانید فروشگاه اینترنتی داشته باشید.

با دریافت Donit به فعالیت خود ادامه دهید

فرهنگ دونیت یکی از آن رفتارهای اجتماعی جذاب است که در ایران رو به رشد است و به تدریج طرفداران زیادی پیدا می کند.

اگر شما از آن دسته تولیدکنندگان محتوا هستید که دوست دارید به طور مستقل به فعالیت خود ادامه دهید، دریافت Donit یکی از راه های درست برای انجام آن است.

Donit به معنای حمایت مالی مخاطبان از شماست. به این معنی که می توانید از مخاطبان خود کمک مالی بخواهید تا تمامی مطالب خود را به صورت رایگان منتشر کنید و به صورت مستقل ادامه دهید.

بازاریابی مبتنی بر مکان چیست؟

شاید فکر کنید که فرهنگ این روش هنوز زیاد گسترش نیافته است. تا حدودی این درست است. اما در زمینه بازی های رایانه ای و پادکست، بسیاری از مخاطبان فارسی زبان نیز با فرهنگ دونیت آشنا هستند و از تولیدکنندگان مورد علاقه خود حمایت مالی می کنند.

از بازاریابی وابسته کسب درآمد کنید

همکاری در فروش یا بازاریابی وابسته یکی دیگر از راه های جدید کسب درآمد از تولید محتوا است که بسیاری از کارشناسان آینده بسیار خوبی را برای آن پیش بینی می کنند.

همکاری در فروش روشی است که شما یک محصول خاص را در محتوای خود معرفی می کنید و لینک فروشنده را در آن قرار می دهید. اگر مخاطبی از طریق لینک شما اقدام به خرید کند، درصدی از قیمت محصول را به عنوان پورسانت فروش دریافت خواهید کرد.

در ایران اخیرا برندهای مختلفی خدمات بازاریابی وابسته خود را ارائه کرده اند و امکان کسب درآمد از این روش برای تولیدکنندگان محتوا در ایران وجود دارد.

از تبلیغات بنری استفاده کنید

اگر وبلاگ نویسی می کنید، راه دیگری برای کسب درآمد برای شما، فروش تبلیغات بنری است. اگر سایت شما ترافیک خوبی دارد، می توانید بنرهای تبلیغاتی برندها را در پست های وبلاگ و بخش های مختلف سایت خود نمایش دهید و کسب درآمد کنید.

این بنرها که معمولاً به صورت تصویر یا گیف هستند معمولاً با هر کلیک کاربر مقداری درآمد برای شما به همراه خواهند داشت.

در این راستا می توانید از سرویس گوگل ادسنس نیز برای کسب درآمد دلاری استفاده کنید. اما استفاده از این روش با توجه به تحریم های موجود بسیار چالش برانگیز و سخت خواهد بود! اما اگر راهی برای حل این چالش ها پیدا کنید، می توانید درآمد مناسبی داشته باشید.

برای کسب و کارها محتوا ایجاد کنید

زمانی که در اینترنت محتوا تولید می کنید، هم این مهارت به مرور زمان تقویت می شود و هم برند شما جایگاه مناسبی در ذهن مخاطب پیدا می کند. در این صورت می توانید تولید محتوا را به عنوان خدمت به برندها و کسب و کارهای دیگر ارائه دهید و از این راه کسب درآمد کنید.

بسیاری از افراد ممکن است این فعالیت را برای برندها و کسب و کارها علاوه بر تولید ویدیو یا پادکست یا پست وبلاگ برای خود انجام دهند.

پس از مدتی کار می توانید از این تقاضای مناسب بازار کار برای تولید محتوا به صورت فریلنسری استفاده کنید.

گزارش آگهی را بپذیرید

رپورتاژ تبلیغات روشی شبیه به اینفلوئنسر مارکتینگ و همکاری با برندها در شبکه های اجتماعی است. با این تفاوت که در فضای وبلاگ انجام می شود.

اگر وبلاگ شما ترافیک مناسبی دارد، راه دیگری برای کسب درآمد این است که به برندها اجازه دهید پست مهمان را در پلتفرم وبلاگ شما منتشر کنند.

معمولاً در رپورتاژهای تبلیغاتی، برندها اطلاعات مفیدی در مورد یک موضوع جالب به مخاطب می دهند و برند خود را معرفی می کنند.

آینده تولید محتوا چیست؟

به نظر می رسد با وجود رشد بسیار سریع بازار تولید محتوا در چند سال اخیر، این بازار کار تازه در ابتدای پیشرفت خود است!

نیاز برندها و کسب و کارها به تولید محتوا هر روز در حال افزایش است و دلایل آن بسیار واضح است:

بر اساس lyfemarketing، بازاریابی محتوا 6 برابر بیشتر از سایر روش های دیجیتال مارکتینگ نرخ تبدیل دارد.

·       61٪ از آمریکایی ها تصمیم نهایی خود را برای خرید یک محصول پس از خواندن توصیه های یک پست وبلاگ گرفتند! این در تمام دنیا صادق است.

روش های بازاریابی ورودی میانگین نرخ تبدیل سایت را بین 6 تا 12 درصد افزایش می دهد.

بازاریابی محتوا ارزان تر از بسیاری از روش های دیگر است!

و صدها دلیل دیگر را می توان نام برد! به طور کلی با توجه به اینکه بازاریابی محتوا راهی مقرون به صرفه و موثر برای افزایش مشتریان و فروش در کسب و کارها است، این بازار کار هر روز جدی تر و حرفه ای تر می شود.

به نظر می رسد آینده شغلی تولید محتوا بسیار بهتر از امروز خواهد بود و فرصت های شغلی و مزایای این کار حتی بیشتر از امروز خواهد بود.

امروزه نیز با توجه به اینکه کار در بازار تولید محتوا محدودیت زمانی و مکانی بسیاری از مشاغل دیگر را ندارد، مورد استقبال قرار گرفته است.

دستمزد تولید محتوا چقدر است؟

تولید محتوا با توجه به نوع کار و قالب محتوا دستمزد متفاوتی دارد. همانطور که در این مقاله خواندید، اگر برای خودتان محتوا تولید می کنید، راه های مختلفی برای کسب درآمد وجود دارد و میزان دستمزد شما بسته به روشی که انتخاب می کنید متفاوت خواهد بود.

در ضمن اگر برای کسب و کارها محتوا تولید می کنید، با توجه به فرمت محتوا و میزان تجربه و تخصص شما، میزان دستمزد متفاوت است. به عنوان مثال، برای نوشتن یک پست وبلاگ، دستمزد برای هر کلمه ای که می نویسید محاسبه می شود. برای پادکست ها، هزینه معمولاً قابل مذاکره است و با توجه به مدت زمان هر قسمت پادکست متفاوت است.

برای بقیه قالب ها هم همینطوره و با توجه به تجربه شما حقوق به صورت توافقی تعیین میشه.

تولید محتوا را از کجا شروع کنیم؟

به طور کلی دو راه برای شروع تولید محتوا وجود دارد. اگر قصد ورود به بازار کار محتوا و تولید محتوا برای برندها را در گام اول دارید، می توانید کار خود را از دوره های آموزشی یا کارآموزی کسب و کارهای مختلف آغاز کنید. فقط به سایت های کار مراجعه کنید و موقعیت های کارآموزی را بررسی کنید. این دوره ها به شما این امکان را می دهد که برای مدتی خود را با چالش های واقعی کسب و کار و تولید محتوا درگیر کنید و پس از چند ماه تجربه کار خود را شروع کنید.

اگر می خواهید محتوای خود را ایجاد کنید و درآمد کسب کنید، قبل از شروع باید چند نکته مهم را در نظر بگیرید. در ادامه مراحل مهم تولید محتوا را برای خودتان مرور می کنیم:

مراحل شروع تولید محتوا برای خود را بدانید

برای آشنایی کامل و جامع با آغاز مسیر تولید محتوا می توانید مقاله آشنایی با شروع تولید محتوا از صفر تا صد را مطالعه نمایید. اما در ادامه مراحل شروع تولید محتوا را به اختصار بررسی می کنیم:

هدف خود را مشخص کنید

واضح است که قبل از شروع هر کاری باید «چرایی» انجام آن را بدانیم. بنابراین یک بار اهداف خود را به وضوح مشخص کنید تا بدانید برای چه مقاصدی زمان و هزینه برای تولید محتوا صرف می کنید؟

این اهداف لزوماً نباید پیچیده باشند یا لیستی از آرزوهای خاص باشند، به عنوان مثال، "من می خواهم در نهایت به این تعداد بازدید از سایت برسم و این وظایف و ایستگاه های استراحت را در ذهن دارم" کافی است. ! اما باید واضح باشد.

شخصیت مخاطب خود را بشناسید

فرض کنید قصد دارید شخص دیگری را در گفتگوی خود درگیر کنید یا او را متقاعد کنید که از خدمات تجاری شما در یک اتاق تاریک استفاده کند. شما هیچ چیز در مورد این شخص نمی دانید و در این اتاق تاریک چیزی نمی بینید. در این صورت واقعا چند درصد موفقیت خواهید داشت؟

خیلی اوقات، من افراد زیادی را می بینم که محتوا تولید می کنند که نمی دانند محتوا برای چه کسی آماده می شود. چون شخصیت خاصی را تعریف نکرده اند، در نهایت محتوای آنها لحن و فرم شلخته ای دارد و افراد کمی را در این کره خاکی جذب می کند!

چهره، موقعیت اجتماعی، لحن و ادبیات افرادی که قرار است از محتوای شما استفاده کنند یا به اصطلاح پرسونای مخاطبتان را مشخص کنید. محتوا در صورتی موفق است که شکل مناسبی داشته باشد و ایجاد فرم مناسب مستلزم درک صحیح مصرف کننده آن است.

قالب مناسب را برای محتوا انتخاب کنید

اگر یادتان نیست، در بالا کمی در مورد پرسونا صحبت کردیم. با شناخت پرسونا و سفر مخاطب، اکنون زمان تعیین قالب و قالب ایده آل برای محتوا است. همانطور که می دانید محتوا اشکال مختلفی دارد. ممکن است به یک پست وبلاگ یا پادکست تبدیل شود. همچنین ممکن است تصمیم بگیرید از اینفوگرافیک برای نمایش بهتر داده ها استفاده کنید. این قالب همیشه نباید ثابت شود. بسته به موضوع یک محتوا، ممکن است قالب و شکل متفاوتی برای آن در نظر بگیرید.

چگونه منبع تولید محتوا را پیدا کنیم؟

ارائه محتوا را جدی بگیرید

بهترین هواپیمای دنیا را بسازید، بهترین غذای دنیا را بپزید یا صدها نمونه دیگر، اما محصول خود را به درستی بازاریابی نکنید. چه اتفاقی خواهد افتاد؟ متأسفانه قرار نیست اتفاق عجیبی پیش روی شما باشد، احتمالاً هیچکس محتوای شما را آنطور که باید نخواهد دید!

برخی معتقدند محتوای خوب توسط مخاطب پیدا می شود، اما واقعیت کمی با این گفته فاصله دارد. اگرچه ممکن است این اتفاق بیفتد، اما نمی توان بر اساس شانس برنامه ریزی کرد.

بنابراین از تمام ابزارهایی که در پیش دارید برای ارائه محتوای بیشتر و بهتری که تولید شده است استفاده کنید.

نتیجه

خب با راه های کسب درآمد از تولید محتوا آشنا شدید. شما راه شروع تولید محتوا را به طور کلی می دانید و احتمالاً آماده خواهید بود که با کمی مطالعه بیشتر شروع کنید. اکنون زمان تصمیم گیری است!

حتما خوب فکر کنید و وسایل مناسب این سفر را در کوله پشتی خود جمع کنید.

واقعیت این است که مسیر تولید محتوا راه همواری نخواهد بود. این سفر پر از فراز و نشیب های مختلف است که تجربه، مهارت و در نهایت درآمد شما را می سازد.

یک ضرب المثل معروف است که می گوید: "اگر می خواهی ببینی چیزی را دوست داری، فکر کن که می توانی یک سال بدون درآمد انجامش دهی؟" اگر پاسخ شما مثبت است، علاقه خود را پیدا کرده اید!

شما هم از خود بپرسید. آیا حاضرید یک سال برای تولید محتوا با اشتیاق و بدون درآمد وقت بگذارید؟ اگر پاسخ شما مثبت است، همین حالا شروع کنید!

زیرا با صبر و حوصله و یادگیری مهارت های مناسب، پس از مدتی می توانید درآمد خوبی کسب کنید و بدون محدودیت زمانی و مکانی، کار مورد علاقه خود را انجام دهید!

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 257
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 19
  • آی پی دیروز : 9
  • بازدید امروز : 91
  • باردید دیروز : 13
  • گوگل امروز : 1
  • گوگل دیروز : 3
  • بازدید هفته : 159
  • بازدید ماه : 527
  • بازدید سال : 5,271
  • بازدید کلی : 26,975