loading...
زندگیت رو با ایده های مختلف دگرگون کن
doyayekasbokar بازدید : 70 پنجشنبه 10 شهریور 1401 نظرات (0)

انواع مشاغل خانگی

راه های زیادی برای راه اندازی کسب و کار خانگی با سرمایه کم وجود دارد. مشاغل تولیدی خانگی، مشاغل اشتراکی و آموزش آنلاین و ... مهمترین روش های مشاغل خانگی هستند.

راه اندازی کسب و کار اینترنتی خانگی

ما در عصری زندگی می کنیم که ابزار ارزشمندی به نام اینترنت برای گسترش کسب و کار خود داریم. در زمان ما، تجارت آنلاین نسبت به گذشته پیشرفت چشمگیری داشته است. به نظر می رسد در سایر کسب و کارها استفاده از ابزارهای اینترنتی برای موفقیت در کسب و کار ضروری است.

با استفاده از اینترنت می توانید یک کسب و کار جدید با سرمایه کم یا بدون سرمایه راه اندازی کنید. برای این کار ابتدا آشنایی با اینترنت و کار با سیستم کامپیوتری ضروری است.

راه اندازی فروشگاه های اینترنتی یکی از این روش هاست. فروشگاه آنلاین ممکن است یک فید اینستاگرام، یک کانال تلگرام یا یک وب سایت باشد. برای راه اندازی فروشگاه بهتر است ابتدا روی یک محصول خاص تمرکز کنید و تنوع محصولاتی که در فروشگاه ارائه می دهید محدود است. بعد از اینکه جایگاه خود را در بازار اینترنتی پیدا کردید و به یک برند تبدیل شدید. شما به راحتی می توانید فروشگاه خود را توسعه دهید.

کار پروژه ای یا فریلنسر یکی دیگر از روش های کسب و کار اینترنتی است. فریلنسرها بر اساس کلمه، ساعت یا پروژه کار می کنند. افرادی که به نویسندگی و تحقیق علاقه دارند این امکان را دارند که به عنوان تولید کننده محتوا با برخی سایت ها و شرکت ها همکاری کنند. ویراستاران مستقل همچنین با نویسندگان برای ویرایش محتوا کار می کنند، مانند تصحیح غلط های املایی، دستوری و املایی. مترجم آنلاین فریلنسر، طراحی لوگو و روش های دیگر راه اندازی کسب و کار اینترنتی خانگی.

امکان ارائه خدماتی مانند مشاوره سئو، توسعه دهنده وب، مشاوره شبکه های اجتماعی، مشاوره اینترنتی و مشاغل خانگی یا انواع دیگر مشاغل، مشاوره سلامت، طراحی و فروش اپلیکیشن، نوشتن رزومه برای دیگران و بسیاری از فعالیت های متنوع دیگر از روش ها. جایی که تنها با استفاده از اینترنت می توان درآمد کسب کرد.

راه اندازی یک کسب و کار تولیدی

مشاغل خانگی تولیدی که به تجهیزات کمی نیاز دارند طیف گسترده ای از مشاغل را پوشش می دهند. اگرچه انجام این کارها به تخصص و مهارت خاصی نیاز دارد، اما با کمی انرژی و تلاش می توان آن را آموخت.

همچنین می توانید یک فروشگاه مجازی برای فروش محصولات تولیدی راه اندازی کنید. امروزه بسیاری از افراد محصولات خود را از طریق صفحات اینستاگرام، کانال های تلگرامی، وب سایت های شخصی و سایر روش های مجازی به فروش می رسانند. برای راه اندازی فروشگاه اینترنتی می توانید خودتان این کار را انجام دهید یا از افرادی که در این زمینه تخصص و مهارت دارند کمک بگیرید.

بسیاری از این مشاغل خانگی مولد در مدت زمان کوتاهی به مشاغل خانگی پردرآمد تبدیل می شوند.

برخی از انواع ایده های کسب و کار خانگی عبارتند از:

تولید شمع

تولید چیپس میوه

تولید عروسک

تولید محصولات ارگانیک

تولید انواع شیرینی و دسر

تولید انواع غذاها و فینگر فود

تولید زیورآلات و لوازم جانبی

تولید کیف و زین چرم

تولید ست آشپزخانه

کاشت قارچ

پرورش پرندگان زینتی

پرورش ماهیان زینتی

مطمئناً، این فهرست تنها یک لیست محدود از فعالیت های تولیدی است که می توان در خانه انجام داد. بسیاری از فعالیت های مولد دیگر را نیز می توان در خانه انجام داد.

حتما بخوانید: مراحل ایجاد کسب و کار خانگی

راه اندازی مشاغل مشترک

یکی دیگر از روش های مشاغل خانگی که نیاز به سرمایه زیادی ندارد، مشاغل اشتراکی است. در این نوع کسب و کار، شخص در واقع بازاریاب یا واسطه بین فروشنده و خریدار است. در ایران این روش کسب درآمد خانگی چندان شناخته شده نیست. اما بسیاری از افراد روزانه تا میلیون ها تومان از این روش درآمد کسب می کنند.

بازاریابی فروش یکی از مشاغل خانگی مشترک است. بسیاری از شرکت های سرمایه گذاری بزرگ مانند سامسونگ، ال جی، علی بابا، دیجی کالا و بسیاری از شرکت های بزرگ دیگر امکاناتی را فراهم کرده اند که افراد می توانند از طریق اینترنت یا تلفن، کار فروش را برای این شرکت ها انجام دهند و درصدی از هر فروش را دریافت کنند.

ایجاد فروشگاه هایی برای فروش اقلام دست دوم نیز ایده جالبی برای کسب درآمد است. امروزه سمساری های خانگی رایج است. بسیاری از مردم لوازم مورد نیاز خود را با قیمت کمتری از این فروشگاه ها تهیه می کنند. بسیاری از مغازه های محموله به هیچ وجه مالک تجهیزاتی که می فروشند ندارند. در واقع آنها فقط فروشگاهی راه اندازی کرده اند که در آن اجناس دیگران را می فروشند. آنها نیز درصد خود را از فروش این اقلام دریافت می کنند.

راه اندازی کسب و کارهای آموزشی

یکی از بهترین راه ها برای راه اندازی کسب و کار با سرمایه کم به خصوص برای افرادی که در زمینه خاصی تخصص دارند، آموزش است.

آموزش آنلاین روشی بسیار منعطف برای کسب درآمد برای آموزش افراد و کسب مهارت برای افرادی است که از آموزش آنلاین بهره می برند. افراد برای کسب درآمد از طریق آموزش آنلاین این امکان را دارند که از طریق وب سایت های مختلف به صورت آنلاین تدریس کنند. در این صورت نیازی نیست که افراد شخصاً به دنبال مشتری باشند.

علاوه بر این افراد می توانند با راه اندازی صفحه شخصی، کانال تلگرام یا سایت شخصی به معرفی خدمات و آموزش بپردازند. آموزش از طریق اسکایپ یا واتس اپ نیز یکی از رایج ترین روش های آموزش مجازی است.

نمونه هایی از مشاغل خانگی

برخی از رایج ترین نمونه های مشاغل خانگی در زیر ذکر شده است:

سازه های دست

پرورش گیاهان زینتی

آشپزی خانگی

ایجاد محتوای وب سایت و شبکه های اجتماعی

ترجمه و ویرایش

طراح گرافیک

تدریس آنلاین

طراحی دوخت

تعمیر لوازم خانگی در منزل

کسب درآمد از طریق فریلنسری

مدیریت شبکه های اجتماعی

پرستاری از کودکان و سالمندان در منزل

بازاریابی محصولات در خانه

حسابداری در منزل

سرمایه لازم برای راه اندازی کسب و کار خانگی

یکی از مسائل مهم در راه اندازی هر نوع کسب و کاری از جمله مشاغل خانگی، میزان سرمایه مشخصی است. از آنجایی که در مشاغل خانگی هیچ هزینه ای برای خرید یا اجاره دفتر، حقوق کارکنان، خرید تجهیزات زیاد و بسیاری موارد دیگر وجود ندارد. به همین دلیل تا زمانی که افراد به سوددهی لازم برسند، نیازی به سرمایه گذاری زیاد نیست.

طبق آمار موثق در نقاط مختلف جهان، 44 درصد از مشاغل خانگی کمتر از 5000 دلار برای راه اندازی سرمایه گذاری می کنند. بیش از 60 درصد مشاغل خانگی نیازی به سرمایه ندارند. بیش از 20 درصد آنها بین 5 تا 10 میلیون تومان نیاز به سرمایه دارند. بقیه کارها را می توان به صورت ریز و درشت با سرمایه اولیه متفاوت انجام داد. به طور کلی در ایران با سرمایه اندک 1 تا 10 میلیون تومانی می توان در خانه کسب و کار راه اندازی کرد.

مزایای راه اندازی کسب و کار خانگی

مشاغل خانگی و مشاغل خانگی مزایای قابل توجهی دارند. در ادامه برخی از مهمترین مزایای این نوع کسب و کار عبارتند از:

آزادی و استقلال عمل بیشتر

ساعات های کاری قابل انعطاف

ایجاد تعادل بیشتر بین کار و زندگی

هزینه پایین شروع یک کسب و کار در مقایسه با بسیاری از مشاغل دیگر

ریسک کمتر

آزادی زمان کار و امکان کار پاره وقت

داشتن زمان بیشتری برای انجام کارها

تناسب برخی مشاغل با خصوصیات جسمانی افراد ناتوان و کم توان

تناسب شغل با شرایط اقشار مختلف جامعه

توانایی انجام مسئولیت های خانوادگی همزمان با مسئولیت های کاری. افرادی که در خانه کار می کنند زمان بیشتری برای رسیدگی به مسئولیت های خانوادگی مانند تربیت فرزندان دارند

احتمال موفقیت بالاست

امکان مشارکت خانواده و کمک گرفتن از اعضای خانواده و دوستان در انجام کارها

راه اندازی کسب و کار خانگی چه معایبی دارد؟

شکی نیست که مشاغل خانگی و کارآفرینی در خانه مزایای بسیاری دارد. اما این نوع کسب و کار معایبی نیز دارد. اگر افراد قبل از شروع یک کسب و کار از این معایب آگاه باشند، می توان برای پیشگیری، رفع یا کاهش اثرات آنها برنامه ریزی کرد. به این ترتیب در صورت مواجه شدن با آن آسیب کمتری متحمل می شوند. برخی از مهمترین معایب مشاغل خانگی عبارتند از:

نیاز به اینترنت پرسرعت در برخی مشاغل

برخی از مشاغل خانگی نیاز فوری به اینترنت پرسرعت دارند. اگر اختلالی در اینترنت ایجاد شود، چنین مشاغلی نیز متضرر خواهند شد.

افزایش توقعات و توقعات دیگران

برای بسیاری از افراد، مقوله مشاغل خانگی قابل درک نیست. از آنجایی که مردم این را درک نمی کنند، همیشه تصور می کنند که شما باید زمان کافی برای آنها داشته باشید.

هنگام راه اندازی یک کسب و کار خانگی، زمان زیادی باید صرف کار شود. این موضوع اغلب باعث اعتراض اطرافیان می شود. به خصوص اگر آنها کار شما را درک نکنند.

کاهش تحرک

در چنین مشاغلی، افراد مجبور نیستند هر روز خانه را ترک کنند، راه خانه تا محل کار یا حداقل بخشی از آن را پیاده روی کنند. به همین دلیل تحرک آنها کاهش می یابد. کاهش تحرک اگر با انجام فعالیت های بدنی در ساعات فراغت جبران نشود در درازمدت اثرات منفی بر سلامت فرد خواهد داشت.

از بین بردن مرز بین کار و زندگی

اگرچه داشتن زمان و آزادی عمل بیشتر هنگام انجام کارها یکی از مزایای مهم یک تجارت خانگی است. اما اگر این موضوع به درستی مدیریت نشود، مرز کار و زندگی از بین می رود. مردم همیشه مشغول کار هستند و مشکل دارند.

مشکل در بازگشت به کار خارج از خانه

برای افرادی که به مشاغل خانگی عادت دارند، کار در خارج از خانه و تحت نظارت رئیس یا مافوق چندان راحت نخواهد بود.

احساس بی حوصلگی و بی برنامه بودن

کار در خارج از خانه این مزیت را دارد که پس از اتمام کار و بازگشت به خانه، وقت افراد کاملا رایگان است. اگر در خانه کار کنید، هیچ محدودیت زمانی خاصی بین کار و سایر مسائل زندگی وجود ندارد. این باعث می شود برخی افراد احساس ناراحتی کنند.

قوانین راه اندازی کسب و کار خانگی

در سال 1388 شورای اسلامی قانون حمایت از مشاغل خانگی را تصویب کرد. در این قانون اولین شرط راه اندازی مشاغل خانگی ایجاد مزاحمت برای واحدهای مسکونی همجوار و عدم ایجاد آلودگی صوتی و زیستی است. در این قانون مشاغل خانگی به سه صورت تعریف شده است:

در مورد اول، افراد در خانه کار را برای کارفرمایی که بیرون است انجام می دهند.

در حالت دوم تمامی مراحل تولید و عرضه توسط فرد در منزل انجام می شود. شخص خدمات خود را به طور مستقل انجام و ارائه می دهد.

در حالت سوم، مشاغل خانگی بخشی از فرآیند تولید و عرضه محصولات است. ممکن است تولید یا ارائه محصولات یا خدمات مرتبط با این بخش باشد.

این نوع مشاغل امکان استفاده از بازارهای محلی شهرداری را برای عرضه محصولات خود دارند. به عبارت دیگر شهرداری ها موظفند برای فروش محصولات خود به صورت دوره ای بازارهای محلی موقت راه اندازی کنند. مشاغل خانگی از پرداخت عوارض اداری، تجاری و مصوب شوراهای اسلامی شهر و روستا معاف هستند.

پردرآمدترین مشاغل خانگی کدامند؟

Flexjober که یک سرویس آنلاین تخصصی در زمینه ارتباطات و کنترل از راه دور تجارت است، برای جمع آوری لیست پردرآمدترین مشاغل خانگی جهان، پایگاه های اطلاعاتی بیش از 25000 شغل فعلی را جستجو کرده و از بین این مشاغل، 10 شرکت را پیدا کرده است. بالاترین حقوق

خانم سارا ساتون، سردبیر فلکس جابز، اذعان می کند که بسیاری از مردم فکر می کنند که مشاغل خانگی شغل هایی با مهارت های کم و شرایط دستمزد پایین هستند. اما بررسی این مشاغل نشان می دهد که مشاغل خانگی کم مهارت و کم درآمد وجود دارد، در حالی که در میان مشاغل خانگی، افراد حرفه ای سطح بالا و با درآمد مناسب وجود دارند. در زیر 10 مورد از پردرآمدترین مشاغل خانگی در جهان بر اساس رتبه بندی FlexJobs آورده شده است:

مدیر نظارت بالینی:

وکیل ناظر

نویسنده ارشد پزشکی

مهندس محیط زیست

مدیر توسعه کیفیت

مهندس ارشد نرم افزار

مدیر توسعه کسب و کار

زیست شناس محقق

مدیر حسابداری

نماینده اهداکنندگان عمده

مشاغل خانگی با سرمایه کم و سود بالا

بسیاری از افراد به فکر راه اندازی یک کسب و کار خانگی هستند که نیاز به سرمایه بالایی ندارد. در بسیاری از کسب و کارها امکان راه اندازی کسب و کار با سرمایه اندک وجود دارد.

در این بخش به برخی از این مشاغل خانگی اشاره می شود:

وبلاگ نویسی در خانه

سرمایه گذاری در بورس

برنامه نویسی در خانه

مشاوره آنلاین

ترجمه و ویرایش

پشتیبانی مشتری و کسب و کارهای اینترنتی

Seokar (مشاوره بهینه سازی موتورهای جستجوی اینترنتی)

طراحی و چیدمان گرافیکی در منزل

پرورش قارچ در خانه

پرورش و فروش گیاهان آپارتمانی در منزل

راه اندازی سایت آموزشی

نویسندگی آزاد

پذیرایی غذا

راه اندازی مزون لباس خانگی

بهترین ایده برای راه اندازی کسب و کار خانگی چیست؟

اگر پس از مطالعه این مطالب به فکر راه اندازی کسب و کار خانگی افتادید و این سوال در ذهن شما شکل گرفت، بهترین ایده برای راه اندازی این نوع کسب و کار چیست؟ باید بگوییم که برای یافتن بهترین ایده، هر فردی باید بر علایق خود تمرکز کند. بهترین ایده برای افراد مختلف متفاوت است. زیرا افراد دارای علایق و استعدادهای متفاوتی هستند. مطمئناً اگر به علایق و استعدادهای خود توجه کنید، می توانید بهترین شغل را در خانه داشته باشید.

نکته مهم دیگر این است که شرایط و امکانات هر فرد متفاوت است. گاهی اوقات افراد دارای تخصص و مهارت در زمینه خاصی هستند و می توانند از این تخصص به بهترین شکل ممکن در راه اندازی کسب و کار خانگی استفاده کنند.

حرف پایانی...

مشاغل خانگی شامل هر نوع فعالیت اقتصادی است که با استفاده از امکانات و تجهیزات موجود در فضای خانه راه اندازی می شود. مشاغل خانگی اینترنتی، کسب و کار اشتراکی، کسب و کار تولیدی و آموزش آنلاین از انواع مشاغل خانگی هستند. بسیاری از این مشاغل نیازی به سرمایه ندارند. بسیاری از آنها نیاز به تخصص هایی دارند که می توان در مدت زمان کوتاهی آموخت.

برخلاف تصور عمومی، مشاغل خانگی یک شغل زنانه و سرگرم کننده نیست. امروزه این نوع کسب و کارها بخش مهمی از فعالیت های اقتصادی در کشورهای پیشرفته محسوب می شوند. بسیاری از افراد با راه اندازی یک کسب و کار خانگی به درآمد بسیار بالایی دست یافته اند. افراد با توجه به علایق، توانایی ها و شرایط خود این امکان را دارند که بهترین شغل را در خانه داشته باشند. کارهایی که فرد از انجام آن ها لذت می برد و درآمد کافی کسب می کند.

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 257
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 6
  • آی پی دیروز : 9
  • بازدید امروز : 12
  • باردید دیروز : 13
  • گوگل امروز : 1
  • گوگل دیروز : 3
  • بازدید هفته : 80
  • بازدید ماه : 448
  • بازدید سال : 5,192
  • بازدید کلی : 26,896